Personálne zabezpečenie

Ako zabezpečiť, aby
zamestnanec pristupoval
k práci zodpovedne, v súlade
s požiadavkami firmy?

    Zamestnanec by mal vedieť, ako správne a efektívne postupovať pri plnení svojich pracovných úloh.
    Tento stav je možné zabezpečiť implementovaním vnútropodnikovej normy, ktorá môže:
  • konkretizovať práva a povinnosti zamestnancov vyplývajúcich z pracovného
    alebo iného obdobného pomeru
  • upraviť jednotlivé ustanovenia Zákonníka práce s ohľadom na špecifické
    pracovné podmienky
  • upraviť otázku zodpovednosti vo vzťahu k jednotlivým funkciám či povolaniam
  • kvalifikovať prípady porušenia pracovnej disciplíny
  • iné, ak je to v súlade s právnymi a všeobecne záväznými predpismi
    Pri určovaní intenzity porušenia pracovnej disciplíny je nevyhnutné prihliadať
    nielen na závažnosť, ale aj na mieru zavinenia zamestnanca, jeho doterajší postoj,
    plnenie pracovných povinností, i na dôsledky, ktoré má porušenie pracovnej disciplíny
    zapríčinilo. Aby mohlo byť porušenie pracovnej disciplíny právne postihnuteľné, musí
    vykazovať znaky ako sú: protiprávnosť konania zamestnanca, zavinenie zamestnanca, stupeň
    intenzity porušenia pracovnej disciplíny.

Ako postupovať,
ak zamestnanec spôsobí škodu?

    Zodpovednosť za škodu je jedným z najdôležitejších inštitútov pracovného práva.
    Zamestnávateľ má právo na náhradu škody voči zamestnancovi, ktorý ju svojím konaním
    spôsobil. Zamestnanec je preto povinný správať sa v pracovnoprávnych vzťahoch tak,
    aby nedochádzalo k ohrozeniu života, zdravia a poškodenia majetku. Zamestnanec je
    zároveň povinný hospodáriť riadne s prostriedkami, ktoré mu zamestnávateľ zveril,
    chrániť jeho majetok pred poškodením, stratou, zničením a zneužitím a nekonať v rozpore
    s oprávnenými záujmami zamestnávateľa. Uplatnenie náhrady škody a prípadné predchádzanie
    vzniku škodových udalostí je možné dosiahnuť implementovaním:
  • metodického postupu likvidácie škodových udalostí
  • metodického postupu pre predchádzanie škodovým udalostiam
 

Ako správne postupovať
v prípade získavania
nových zamestnancov?

    Cieľom získavania a výberu zamestnancov je získať a vybrať vhodných zamestnancov,
    ktorí sa budú podieľať na výsledkoch spoločnosti a na jej rozvoji. Úlohou výberu je rozpoznať,
    ktorý z uchádzačov o zamestnanie bude vyhovovať požiadavkám pracovného miesta.
    Uchádzač o zamestnanie by mal okrem odborných požiadaviek na pracovné miesto spĺňať
    aj požiadavku, aby prispieval k vytvoreniu kvalitných medziľudských vzťahov v pracovnom
    kolektíve a k vytváraniu tímovej a organizačnej kultúry v spoločnosti. Proces získavania
    zamestnancov je podmienený najmä nasledovnými postupmi:
  • definovaním potreby získania nových zamestnancov pre spoločnosť
  • popisom a špecifikáciou pracovných miest
  • definovaním metód získavania zamestnancov
 

Používajú zamestnanci pri výkone
pracovnej činnosti motorové vozidlá?

    Na pozemných komunikáciách sa smú používať len vozidlá, ktoré svojou konštrukciou,
    vyhotovením a technickým stavom spĺňajú požiadavky bezpečnej a plynulej premávky,
    neohrozujú bezpečnosť a zdravie osôb, neznečisťujú a nepoškodzujú pozemné komunikácie,
    neznehodnocujú životné prostredie nad prípustnú mieru.Náplň práce niektorých zamestnancov
    môže spočívať vo vedení motorového vozidla. Zamestnávateľ môže poskytnúť svojim zamestnancom
    motorové vozidlo na plnenie dlhodobých a krátkodobých pracovných úloh, pričom vozidlo môže
    poskytnúť aj na tzv. súkromné účely. V určitých prípadoch môže zamestnanec za účelom plnenia
    pracovných úloh používať aj vlastné motorové vozidlo. V takomto prípade je vhodným odporúčaním
    upraviť režim auto-prevádzky vnútorným predpisom, v ktorom sa vymedzia:
  •  zásady pre poskytovanie a používanie služobných motorových vozidiel
  •  zásady pre používanie vlastných motorových vozidiel zamestnancami
  •  povinnosti vodičov (zamestnancov)
  •  podmienky garážovania a parkovania motorových vozidiel
  •  podmienky údržby, opravy a technického vybavenia motorových vozidiel
  •  podmienky poistenia
  •  ďalšie podmienky plnenia zákonných povinností
 

Ako upraviť a zefektívniť
ďalšie procesy v spoločnosti

  • poskytovanie stravovacích poukážok
  • používanie služobných telefónov
  • poskytovanie príspevkov na rekreáciu
  • iné

Služby, ktoré Vám ponúkame

  • vypracovanie a implementácia vnútropodnikových noriem a smerníc
  • školenie zamestnancov za účelom zefektívnenia interných procesov v spoločnosti
  • individuálny prístup ku každej vašej požiadavke
Vždy pripravení pomôcť
Ing. Agáta Jandorová, DiS
New Business Contact Ing. Agáta Jandorová, DiS Konateľka – výkonná riaditeľka +421 905 138 394 ajandorova@clia.sk

Ing. Eva Balogová, ml.
New Business Contact Ing. Eva Balogová, ml. Konateľka – výkonná riaditeľka +421 903 939 005 ebalogova@clia.sk

Už sme pomohli
98
živnostníkom
263
spoločnostiam
21
združeniam

Zjednodušte si podnikanie

Kontaktujte nás